Sociale media gebruiken om je beter te profileren als werkgever en potentiële werknemers aan te trekken

Op de Social Media in Recruitment Conference op 7 april 2011 in Londen zal Becky Folb een lezing houden over hoe sociale media te gebruiken om je als werkgever beter te profileren en een ‘talent pipeline’ op te bouwen, een constante stroom van geïnteresseerde potentiële werknemers als het ware. Becky Folb is de Global Talent Acquisition Manager (Digital Marketing) bij Nokia.

Becky vult deze unieke positie in gezien ze gewerkt heeft als Recruitment Consultant (vanuit een agentschap) en nu als In-House Recruiter (vanuit de positie van de klant). Op de conferentie zal ze advies geven over hoe aanwervers hun reputatie online kunnen beheren, hoe ze hun reputatie als werkgever kunnen beïnvloeden en hoe ze een ‘talent pipeline’ kunnen creëren door gebruik te maken van een wereldwijde carrière groep op LinkedIn.

Becky maakt deel uit van het Image Team bij Nokia dat de opdracht kreeg om een eenduidige boodschap wereldwijd te verspreiden en tegelijkertijd lokale berichten te maken voor specifieke regio’s. Een voorbeeld hiervan is dat ze een wereldwijde carrière groep hebben op LinkedIn die ze hebben opgedeeld in subgroepen, landen en regio’s zodat lokale nieuwtjes, jobs en andere informatie besproken kunnen worden.

We kijken er alvast naar uit haar live bezig te zien.

Plaats een reactie

Nog geen reacties.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s