Employer Branding 2010-2020

Employer branding of het bijsturen van je bedrijfsimago tot een geweldige plek om te werken is niet alleen van belang voor de huidige werknemers, maar evenzeer voor de potentiële werknemers. Waar men vroeg sprak over “werken voor merken” is het nu bon ton om het te hebben over Employer branding.

De term dateert uit de tijd van de “War for talent”. Een goed ontwikkelde en uitgebouwde employer branding zorgt er immers voor dat een bedrijf bovenaan het verlanglijstje van potentiële toekomstige werknemers komt te staan. Niet enkel het aantal maar ook de kwaliteit van de spontane sollicitaties kan hierdoor aanzienlijk groeien. Bovendien zorgt een goed uitgedokterde employer branding voor minder personeelsverloop. “Door werknemers te laten voelen dat ze mee deel uitmaken van een merk groeit immers hun motivatie.” zeggen professionals in koor.

En deze video van het CRF Institute versterkt dit beeld.

Employer Branding 2010-2020 from the CRF Institute on Vimeo.